Завдання для самоосвіти
Лабораторна
робота №1
|
Тема.
|
Створення
БД в середовищі СУБД MS Access. Основні сервісні функції обробки БД.
Зберігання та конвертування БД.
|
|
Мета.
|
Формування
вмінь та навичок створення та обробки БД різними способами. Закріплення
навичок використання ОС та ППЗ для керування файлами та програмами.
|
Підготовчий
етап заняття. Актуалізація знань.
1.
Завантажте Access п’ятьма
способами:
1.1.
При допомозі ярлика на робочому столі;
1.2.
При допомозі відповідного пункту головного меню;
1.3.
З вікна обробки результатів пошуку після відшукання файлу Msaccess.exe;
1.4.
З вікна Запуск программы (шлях до програми слід виписати з
області результатів вікна пошуку після виконання попереднього підпункту);
1.5.
З вікна програми Проводник при перегляді вмісту папки, що
містить файл Msaccess.exe (шлях до папки слід виписати з області результатів вікна
пошуку після виконання підпункту 1.3, .exe – розширення
файлу, його не видно).
2.
Завершіть роботу Access п’ятьма способами:
2.1.
Комбінацією клавіш Alt-F4;
2.2.
Натисненням кнопки вікна
;
2.3.
Вибором пункту меню Файл - Выход;
2.4.
Вибором пункту Закрыть контекстного меню вікна Access;
2.5.
Вибором пункту Закрыть контекстного меню піктограми Access
на панелі завдань.
Створення БД
за допомогою майстра.
3.
Створіть БД на вибір за допомогою майстра. Для цього:
3.1.
Перегляньте всі Меню
(панель
) і вміст їх всіх Пунктів вікна MS Access 2010.
3.2.
Після завантаження Access оберіть Файл-Создать
пункт Образцы шаблонов;
3.3.
На закладці вікна Образцы шаблонов оберіть довільний шаблон серед
запропонованих;
3.4.
Для збереження БД у власній папці у правій частині вікна
створення файла перейдіть у «свою папку на
Сервері», за допомогою кнопки
панелі
інструментів створіть нову папку (її назва має співпадати з Вашим прізвищем
англійською мовою), введіть ім’я файлу БД Proba1 та натисніть кнопку Создать;
3.5.
Перегляньте інформацію про створювану БД у робочій частині
вікна MS Access 2010.
3.6.
Натисніть в лівій частині вікна кнопку Область навигации (>>) і
натиснувши кнопку
виберіть
пункт Тип об'єкту і аналогічно натиснувши
кнопку
виберіть
пункт Всі об’єкти Access;
3.7.
Послідовно перебираючи в різних режимах (кнопка «Режимы»
) назви таблиць (двічі ЛКМ) створюваної БД у лівому стовпці
діалогового вікна, переглядаємо їх вміст у правому вікні і шукаємо які поля є Ключовими полями;
3.8.
Аналогічно послідовно перебираючи в різних режимах (кнопка «Режимы») назви запитів, форм та звітів
(двічі ЛКМ) створюваної БД у лівому стовпці діалогового вікна, переглядаємо їх
вміст у правому вікні;
3.9.
Запам’ятайте, що створювати і редагувати базу даних, а також
встановлювати Ключові поля найкраще в
режимі Конструктора і Майстра.
4.
На закладці «Форми»
внесіть 2-3 записи в кожну форму створеної БД. Для переходу між записами
використовуйте кнопки переходу. Ознайомтесь з можливостями використання
списків, полів зі списками та кнопок. Продемонструйте
викладачу створену БД.
5.
Закрийте головну кнопкову форму БД, перейдіть на закладку Таблицы та, відкриваючи почергово
кожну таблицю кнопкою Открыть (двічі ЛКМ або ПКМ-Открыть), перегляньте їх вміст.
6.
Перегляньте схему зв’язків між таблицями БД, обираючи в меню Работа с базами
даных
пункт Схема данных. Обгрунтуйте логічно окремі (не всі) зв’язки між таблицями.
7.
Збережіть результати редагування бази даних (Файл-Сохранить) і закрийте Access (Файл-Закрыть базу даных), віднайдіть
створену БД у вікні програми Проводник та
визначте і Запишіть її розмір.
8.
Знову завантажте Access та відкрийте створену БД (пункт меню Файл - Открыть).
9.
Для оптимізації структури та зменшення розміру БД виконайте її
стиснення (пункт меню Работа с базами даных – Сжать
и восстановить базу данных).
10.
Повторно виконайте пункт 7. Чи зменшився розмір БД?
11.
Аналогічно пунктам 3 створіть за допомогою майстра подібну БД Proba2.
12.
Видаліть в створеній базі даних декілька полів із кожної
таблиці (відкриваємо таблицю-ПКМ на
полі-Удалить).
13.
Повторно виконайте пункти 4, 9, 7. Чому розмір БД Proba2 менший розміру БД Proba1?
14.
Завантажте Access, відкрийте БД Proba3 з робочого столу, яка
створена у версії MS Access 97, 2003 та конвертуйте її до версії Access-2010 (Файл-Открыть-вибираємо файл Proba3-Открыть-Улучшения базы даных-Да-введіть ім’я файлу Proba4-Сохранить-ОК).
15.
Порівняйте розміри файлів Proba3 та Proba4.
16.
Завантажте Access та створіть нову БД Proba5, обравши в області завдань Файл-Создать-Новая база данных. Чому в цій БД відсутні
таблиці, форми та звіти?;
17.
Самостійно порівняйте розміри файла Proba5 та інших створених БД. Зробіть
висновки.
Завершальний
етап заняття. Повторення вивченого матеріалу.
18.
Створіть архіви Proba1.rar, Proba2.rar, Proba3.rar та Proba4.rar з відповідних БД у власній
папці (.rar – розширення архівних файлів, його не пишуть і
його не видно).
19.
Створіть архів Proba.rar з чотирьох створених БД.
20.
Порівняйте розмір архіву Proba.rar з загальним розміром архівів Proba1.rar, Proba2.rar, Proba3.rar та Proba4.rar. Зробіть висновки.
21.
Після захисту роботи знищіть створені БД та архіви у власній
папці.
Контрольні
запитання.
1.
Які основні режими створення БД в середовищі СУБД MS Access?
2.
Коли слід створювати БД за допомогою майстра?
3.
Коли слід створювати нову БД?
4.
Як здійснити стиснення БД?
5.
Що таке конвертування БД? Як здійснити конвертування БД в
Access?
6.
Як скопіювати БД в іншу папку?
7.
Як слід зберігати БД на гнучкому диску?
Комментарии
Отправить комментарий